Friday, December 28, 2012

Ini kisah hidupku

assalamualaikum

    Hakikatnya bukanlah saya terpilih kerana saya mengangkat tangan "saya nak jadi AJKT",tapi kita diTAKHLIFAN,betapa besarnya amanah yang diletakkan,bermula apabila "baiklah saya akan cuba yang terbaik",maka pelbagai macam jenis surat cinta datang tanda sokongan "kuatlah untuk yang lain",hakikatnya mampukah aku bertahan untuk yang lain.

   Ini kisah hidupku,datang sebagai seorang yang begitu bercita-cita tinggi,biarlah bermula dari bawah asal ada perubahan dari satu tangga dari satu tangga yang lain.Kata ayahku "tahu,untuk bantu!",kuatlah anakku islam akan menang,belajarlah untuk TAHU!.Berpegang dengan kata-kata kadang- kadang semput,mengah sesak rasanya,hanya Allah datang membantu.Saat diri kata "cukuplah sampai sini,mungkin ada lagi yang lebih hebat yang akan memikul,bukan aku".Hakikat hidup bertuhan,Dia memang maha mendengar.



   Ini kisah hidup ku."kuatlah untuk yang lain",kenapa aku,"hidayahtika,kalau ditakdirkan pandailah menguruskan waktu ,kerja bukan bertambah mudah,perlukan strategi yang lain.153 tangan yang memberi kepercayaan atas dasar apa aku masih keliru.Apa yang perlu aku lakuakan atas dasar "faham",masih keliru.Makin samar hidup,makin berkabus,takut untuk terus melangkah,mungkin sendiri.Tidak!masih bertuhan,pasti bantu,itu pasti.

Ini kisah hidupku,menjadi pelajar perubatan di Mesir ,membuatku terus bersoal dan bersoalan,tanpa jawapan yang pasti,tiada sepi jawapan bagai berlalu musim."hari ini pastikan lebih baik dari esok",amanah yang aku terima selapas terbang jauh dari tanah airku,ohhh..bagai batu yang menghempap,sakit,kadangkala luka itu makin mendalam tapi hakikat bertuhan...DIA..maha mendengar..

Ini kisah hidupku."bantu agama Allah,Allah pasti bantu",Allah  maha bijaksana dan maha mengetahui,terus melangkah dengan pasti,cintai ilmu,ikhlaskan hati.DIA pasti bantu...Bismillah aku REDHA,TAWAKAL,USAHA,kejayaan milikku.DR IEKA.........amin

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete